Stikkontakter ved gulv til loft vindue

Hej

Har en sydvendt væg hvor vinduer går langs hele væggen.
Vi vil skifte vinduer ud så det bliver til gulv til loft vinduer samt en terrassedør på samme væg.
Men pt sidder der 3 stikkontakter nede på panelet, da det jo forsvinder da der kommer gulv til loft vindier, hvor/hvordan placerer man så stikkontakterne som jeg jo gerne vil beholder på en måde der giver mening æstetisk.?

p /p
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan komme til at placere stikkontakterne ved en samling mellem to vinduer evt. ved hjælp af et panelunderlag, kan du beholde dine stikkontakter..

fase
Jeg tænkte nu mere på et panelunderlag, som skrues på samlingen mellem to vinduer.
Panelunderlag

fase
Hvis ikke stikkontakter skal bruges foran vindue så kan der sidde ekstra stikkontakt på væggen ved siden af. 
Du ska nok forvente at der går rør fra stikkontakt til stikkontakt Så hvis du fjerner / flytter dem så skal der trækkes lidt nyt i gulvet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fabian.
Det er sådan set også et panelunderlag, som et panelunderlags stativ bruges til. (deraf navnet).   
Det er jo heller ikke sikkert at der er plads i mellem vinduerne.
Annonce
kaw skrev den 04-03-2022 09:20:58

Fabian.
Det er sådan set også et panelunderlag, som et panelunderlags stativ bruges til. (deraf navnet).   
Det er jo heller ikke sikkert at der er plads i mellem vinduerne.

Det stativ, du foreslår, kan du ikke montere uden at det rager ud på gulvet. Det jeg har foreslået rager i det mindste kun et par cm. ud. Jeg kan heller ikke forstille mig at to vinduer ikke giver bredde nok til et panelunderlag.

fase
nogle erfaringer med stik i gulvet og hvor man kan købe disse - googler jeg kommer der kun norske hjemmesider frem ?

p /p
Med hensyn til gulvstikkontakter findes/fandtes der to typer. Den ene er mig bekendt udgået. Den skulle støbes ned i betonen og krævede specielle stik. Den anden type bruges mest på kontorer og er udformet som en firkant med to låger, som giver adgang til stikkontakterne. Prøv at søge i LKs katalog. Ingen af de nævnte kan anbefales til dit brug.

fase
Nu ved jeg jo ikke hvad gulv du har, men har hos bekendt set noget a la denne: https://www.obo.dk/produkter/bygningsinstallationer/produkthighlights/udhome2-gulvstikdaase/
Og det fungerede og så nydeligt ud.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også