Tilbygning vs. kontor uden vindue

Hej Hej

For et års tid siden lavede jeg et opslag vedrørende en tilbygning / Ombygning af vores hus.
Det seneste år er gået med noget ombygning i eksisterende hus og familie forøgelse, så nu skal vi for alvor i gang med tankerne omkring en tilbygning. Og så har vi samtidig grublet over hvordan der skal bygges til, der har været mange skitser.
Jeg har vedhæftet den seneste idé jeg er kommet på, til højre for huset er der en offentlig vej, og den ønskelige placering ville være ud mod den, for at afskærme her.
Ydermere er der også soltimer i haven indregnet i denne beslutning.

Dette forslag går ud over vinduet til kontoret, og det er dette jeg ønsker jeres meninger om.
Tanken er at isætte ovenlys og evt. en glasdør
Huset er placeret midt på grunden og det er ikke muligt at bygge i forlængelse af huset
Nord er op på skitsen.

På forhånd tak.




Mvh.
Fcb83
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt lave en lysskakt til et ovenlysvindue som giver et godt lys i kontoret, har set at Velux har nogle løsninger der ser ret flotte ud. Der ud over kunne du sætte nogle højt placerede vinduer ind mod stuen, så der kommer noget lys ind der fra samtidig med at man kan sidde uforstyrret.

Du har jo også en gang uden dagslys, som du måske skule sætte et ovenlys vindue i.
perhans skrev den 03-03-2022 08:48:58

Du kan godt lave en lysskakt til et ovenlysvindue som giver et godt lys i kontoret, har set at Velux har nogle løsninger der ser ret flotte ud. Der ud over kunne du sætte nogle højt placerede vinduer ind mod stuen, så der kommer noget lys ind der fra samtidig med at man kan sidde uforstyrret.

Du har jo også en gang uden dagslys, som du måske skule sætte et ovenlys vindue i.

 Hej, det var en god idé med at sætte et højt vindue ind mod tilstødende rum for lysindfald.

Det jeg er bange for om det ville kunne gå ud over videresalg på sigt, at der er et sådant rum uden alm. vindue. 

Mvh.
Fcb83
Når du bygger vinklen på dit eksisterende hus og den nye tagkonstruktion skal “møde” den gamle tagkonstruktion, vil der være behov for to skotrender, hvor det godt kunne se ud til, at den ene kommer til at løbe lige over dit kontor. Jeg ved ikke med sikkerhed, om dette vil være til hindrer for at isætte et ovenlys vindue, men vær opmærksom på evt. udfordringer omkring dette.   

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 06-03-2022 00:03:40

Når du bygger vinklen på dit eksisterende hus og den nye tagkonstruktion skal “møde” den gamle tagkonstruktion, vil der være behov for to skotrender, hvor det godt kunne se ud til, at den ene kommer til at løbe lige over dit kontor. Jeg ved ikke med sikkerhed, om dette vil være til hindrer for at isætte et ovenlys vindue, men vær opmærksom på evt. udfordringer omkring dette.   

 Hej Wezio

Jeg har tænkt netop det samme. Jeg vil have en arkitekt eller lign. med ind over for netop at hjælpe med b.la. sådan noget.
Tak for input

Mvh.
Fcb83
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis