Overdækning løsning ved tagrende

Jeg skal til at lave en overdækket terrasse, men inden jeg sætter lægter på, står jeg med en mindre udfordring som jeg håber at kunne få lidt input til at løse :-)

Jeg vil gerne undgå at det drypper ned på terrassen, imellem tagrende og trapeztag.

Hvad vil være den mest hensigtsmæssige løsning?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok lige lidt sent ude med den planlægning. Den eneste måde at undgå det helt var ved at lade taget gå ind under tagrende eller tage tagrende væk så vandet fra taget løber ned over terrasse taget.
Som du viser det så vil tagrenden kunne danne noget kondens på undersiden som vil dryppe, lige som den engang imellem ved kraftig regn vi blive oversvømmet. 
Skal det nu laves helt rigtig, så tager du tagrende væk. ( kommer an på hvor nedløb er ) Og så lader du terrasse taget gå ind under tagpladen. Du kan skrue nederste række af og skubbe det op så du kan få det gjort ordentlig. Der sættes skumklodser imellem tagplader og terrasse tag så regnvand ikke blæser op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det dur vist ikke, da nedløb er i den ene ende :(

Kan man ikke montere lægter imellem spær? Alternativt har jeg set en anden løsning hvor der er brugt reglar imellem spær (dog kortere cc mellem spær), og så montere termotag, det er tyndere end trapez.

Ulempen må være at det bliver en meget tung og dyr løsning.
Du kan godt montere lægter imellem spær, men jeg synes ikke at det hjælper dig. Som jeg ser det så er spærene så tæt på tagrende at der ikke er plads til termotag ind under tagrende. Og selv om du laver en plade under tagrende, så skal vandet jo løbe OP på termotaget og det går jo ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg havde samme løsning på min overdækkede terrasse jeg havde tætnet med butylbånd mellem de klare plader og tagrenden, men ved kraftig regn og blæst kunne der komme vand ind.
Jeg lavede det om sidste år med termoplader, der går ind under tagrenden, så nu er det slut med at der kommer vand ind..

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du lægger en lægte op til tagrenden kan du fastskrue en inddækning som går over mellemrummet. Du kan få en blikkenslager til at bukke det i zink eller købe en færdig som passer. dette er bare et eks. i forkert farve. jeg regner ikke med at tagrenden laver mere kondens end selve taget.  link

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Satser på at bruge løsningen med en inddækning.

Hvis jeg vil nedfælde lægterne i spær, er den korrekte metode så at skære indhak i spær? Eller skal de montereres imellem spær og sømmes fra siden?
For ikke at svække spær ville jeg sætte lægte imellem og så bruge nogle lange skruer ind fra siden. Lægten skal jo ikke bære meget ude i enden af spæret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også