Jeg har givet mig i kast med at tilslutte 2 lamper i samme loftsroset. der var tidligere tilsluttet kun en lampe.
Jeg har. viklet trådene på de to blå ledninger sammen og det samme med de brune. Og så har jeg sat dem i de samme to stik i rosetten, som de tilsvarende farve ledninger i den tidligere lampe sad i.
De to nye lamper lyser begge, men min udfordring er, at når jeg slukker for lyset på kontakten for at skrue den ene pære af, så begynder den anden pære at lyse. Er der nogen af jer som kan sige mig, hvorfor det sker, og om det er noget som indikerer et problem i el-installationen. Det gælder mærkeligt nok kun, når jeg skruer pæren af den ene lampe. Skruer jeg pæren af den anden lampe lyser den første lampe altså ikke.
jeg har vedhæftet et billede af ledningerne i rosetten.