Vaskemaskine slår relæet fra

Jeg har en vaskemaskine der i starten af januar begyndte at slå relæet fra, hver gang jeg satte en varm vask over. Jeg søgte på nettet og fandt frem til, at det med stor sandsynlighed var varmelegemet der var defekt, så jeg udskiftede det med et originalt. Det så umiddelbart ud til at have fikset problemet, lige indtil nu. Vaskemaskinen er igen begyndt at slå relæet fra.

Jeg har selv tænkt på, om problemet kan skyldes NFT-føleren, eller om det virkelig kan passe, jeg har fået fat i et dårligt varmelegeme. Nogen kloge hoveder herinde der kan give mig et praj?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kræver en isolationsmåling af varmelegemet for at afgøre om det er varmelegemet. Du kan prøve at koble varmelegemet fra, for at undersøge om relæet stadig slår fra. Husk at isolere ledningsenderne. Hvad mener du med NFT føleren?

fase
S. Fabrin skrev den 01-03-2022 09:04:51

Det kræver en isolationsmåling af varmelegemet for at afgøre om det er varmelegemet. Du kan prøve at koble varmelegemet fra, for at undersøge om relæet stadig slår fra. Husk at isolere ledningsenderne. Hvad mener du med NFT føleren?

 Beklager - jeg mener selvfølgelig NTC-føleren.

Jeg vil forsøge at koble varmelegemet fra og se hvad der sker. Tak for det :)
karl smart skrev den 01-03-2022 11:11:11

Har du monteret det nye varmelegeme korrekt  , er det absolut vandtæt , 

Altså, jeg har da forsøgt at montere det korrekt :) I forhold til vand, så har jeg ikke oplevet at der siver vand ud, men det er da et forsøg værd alligevel at se om der skulle hænge et par dråber, efter forsøg på vask.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis