Dampspærre eller ej?

Hej med jer, jeg vil skifte loftet på et lille københavnerbadeværelse fra nogle løse plader der ligger på et metalskelet til alm. gipsplader. Lige nu trækker det nemlig meget fra loftet. Og pænt er de der fiberplader heller ikke.

Dog er jeg i tvivl om der skal lægges en dampspærre? Der er et hulrum fra det nye (nedsænkede) loft, og op til det oprindelige loft. På det oprindelige pudsede loft ligner det, at der er sat nogle gipsplader på under. Etagen ovenover er et gammelt tørreloft, uopvarmet og rigtig dårligt isoleret.

Så dampspærre eller ej? Eller er det ok bare at sætte vådrumsgipsplader op? På forhånd tak :)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør ingen skade at sætte op, men hvis du ellers har normal ventilation i badet, så er gevinsten nok yderst begrænset - ikke mindst hvis tagrummet er utæt (Velventileret). Du kunne for din egen skyld overveje at smide noget isolering op, når du alligevel vil have nyt loft. Så ville jeg nok give det dampspær - for en sikekrheds skyld. 

Mvh Troels
Mange tak for svar :)
Hvis der er dampspærre i det gamle loft, bør du ikke sætte en ekstra op. Det er ikke godt med to dampspærrer, da der kan opstå en "fugtfælde" mellem de to.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også