Reparation af termotagplade

Jeg har en udestue med termotagplader. Desværre er der et par huller på ydersiden af pladerne. Hvordan mon man bedst lapper dem?

Kunne man skære små plexiglas-lapper og lime dem fast med tagrendelim? Jeg vil gerne undgå Vilfatape, der jo er meget synlig. Det kan også være der er en helt tredje mulighed (som ikke er at skifte alle pladerne).

Hvad ville I gøre?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor store hullerne er, men er de ikke så store, kan du lappe dem med silikone, men brug en god kvalitet.
Denne her er beregnet til plast, og den er nem at arbejde med, brugte den i forbindelse med et nyt tag sidste sommer.
L I N K​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for input, Jens. Hullerne er ca 2x4 cm så det bliver lidt meget at fuge. Dertil kommer at jeg ville blive nødt til at lave noget bagstopper af en art, så der ville komme mørke pletter på taget. Så jeg vil nok gerne undgå at fuge det til.

Andre bud?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lav nogle lapper og sæt dem på med klar silikone eller 2-komponent epoxy - husk at slibe limflader ru med sandpapir. Hvis det er muligt, så lav lapperne af overskydende termoplade, hvis ikke så kan du bruge plastik-bøtter fra fødevarer (rejesalat, makrelsalat mv.), men jeg ved ikke lige hvor længe de holder til sollys / UV.

Hellere leje end at bo på gaden.
StigN skrev den 28-02-2022 15:02:33

Tak for input, Jens. Hullerne er ca 2x4 cm så det bliver lidt meget at fuge. Dertil kommer at jeg ville blive nødt til at lave noget bagstopper af en art, så der ville komme mørke pletter på taget. Så jeg vil nok gerne undgå at fuge det til.

Andre bud?

 Ja så er det nok ikke lige den metode du skal bruge, men brug stadig en velegnet silikonefugemasse til at klistre lapperne på.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for tips begge to! Jeg vil lime lapper på med klar silikonefuge. Vil dog ikke bruge termotagplade som lapper, for det er jo et par centimeter tykt - lappen vil derfor rejse sig fra taget. Lappen skal helst være flad.

Ville I vælge plexiglas? Ved ikke hvor vejr- og UV-bestandigt det er.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kan du ikke skille en stump termoplade fra hinanden, så du kun har det øverste lag, og så klistre det på?

Vi prøver igen, i morgen --
Jo, det var da en god ide! Må se om jeg kan skaffe en lille rest et sted
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også