Lukke hul i muren ved cirkulationsslange

Hej LDS

I badeværelset, under vores badmøbel, har vi et hul i væggen hvor cirkulationsslanger stikker lidt ud (se billeder). 

Det er ikke noget man lægger mærke til i hverdagen, men nu er vi stødt på flere myrer i badeværelset og jeg mistænker hullet til at være deres indgang. Derfor vil jeg meget gerne lukke hullet og jeg tænker en slags polyfilla.

Er det bare at fylde det hele op med polyfilla - og i givet fald er det så på tube eller skal jeg have mere end det? Er det nemmere med en fugepistol? Har I andre gode metoder til at sikre at det bliver helt tæt? :-) 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
INGEN polyfilla. Du skal ikke stoppe kanalerne til. Du kan evt. tætne dem med ekspansionsfuge - altså det man normalt bruger til vinduer. 

Mvh Troels
Disse samlinger skal være tilgængelige, så du må ikke bare skjule det hele bag fugemateriale eller skum. Det er i orden af have en inspektionslem.

Søren O
TRRA skrev den 28-02-2022 09:17:40

INGEN polyfilla. Du skal ikke stoppe kanalerne til. Du kan evt. tætne dem med ekspansionsfuge - altså det man normalt bruger til vinduer. 

Hej Troels. Når du skriver at jeg ikke skal stoppe kanalerne til, men tætne dem, så er jeg ikke helt med på forskellen - beklager :-) Jeg er i tvivl om myrerne kommer op via indersiden af de sorte rør eller ydersiden - altså i muren. 

Jeg tænker at tætne alt omkring rørene med en slags masse så der kun lige er 1 cm af de hvide rør der går fri og så man kan komme til at foretage inspektion som Søren O. nævner. 

Jeg tror dine myrer kommer gennem rørene. Deraf mit forslag. Du kan sagtens lukke det andet.med polyfilla, men undgå at det kommer ned i rørene

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis