Koldt vand i bruseren

Hej..Er der en der kan give en forklaring og en løsning på, hvorfor det varme vand i bruseren forsvinder, når vaskemaskinen tager vand ind eller det varme vand bliver brugt andre steder i huset..Ved godt det er et luksusproblem, men det er ret irriterende :-)
Hej..Er der en der kan give en forklaring og en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Niwar skrev den 28-02-2022 18:17:38

BTA Handyman skrev den 27-02-2022 18:38:46
Ja det er et almindeligt blandingsbatteri.Det kunne jeg selvfølgelig godt ha' skrevet.
Vaskemaskinen er tilsluttet koldt vand det er jeg helt sikker på, så ja det er mærkeligt det bliver påvirket..
Som flere skriver er det jo nok kalkede rør


Niwar skrev den 27-02-2022 11:35:59

Nej bare en almindeligt på fjernvarme

 Hvad er almindeligt? 

Altså en varmtvandsbeholder? For fjernvarme kan både køre igennem varmtvandsbeholder eller gennemstrømsvandvarmer.
Grunden til jeg spørger er at nogen gennemstrømsvandvarmere kun kan lave varmt vand til 1 brugssted af gangen.
Er problemet opstået pludselig eller har det altid været der?
Kan som andre også siger, sagtens være pga underdimensionere rør eller kalk.
Er din vaskemaskine af den type der også er koblet på varmt vand siden du også har problemet der? 

 

 Du forvirrer ret meget rundt i begreberne for jeg har faktisk ikke på noget tidspunkt spurgt ind til dit blandingsbatteri. 

Det er altså ikke for at nedgøre dig men tror lige jeg er nødt til at fortælle lidt om hvordan dit varmesystem er opbygget.
Som du selv skriver får du varme fra fjernvarme, men det vand der kommer fra fjernvarmen er IKKE det vand der kommer ud af dine vandhaner,
Det varme vand fra fjernvarmen løber enten igennem en gennemstrømsvandvarmer eller en varmtvandsbeholder.
I varmtvandsbeholderen sidder en spiral hvor det varme vand fra fjernvarmen løber i, beholderen er fyldt med helt alm rent drikkevand som så bliver varmet op fra fjernvarmen,
En gennemstrømsvandvarmer virker ved at det varme vand fra fjernvarmen løber i nogle riller og ved siden af løber der koldt drikkevand som så bliver varmet op af fjernvarme vandet. Derfor mistænker jeg det er noget omkring et af de systemer den er gal med. Men det er jo lidt svært når du ikke ved hvilken system du har. Men rigtig meget vil være gætterier på højt plan da vi jo faktisk ikke får specielt meget at vide om opbygningen ved dig, eks om problemet er opstået langsomt, kommet fra den ene dag til den anden eller altid har været der.
Teorien med kalk i dine varme rør hænger ikke helt sammen med forklaringen om at problemet også er der når du bruger vaskemaskinen og derfor tror jeg det er et andet sted dit problem er. 
Niwar skrev den 28-02-2022 18:17:38

Ja det er et almindeligt blandingsbatteri.
Start med at få et blandingsbatteri med termostat. Det er utroligt let at skifte.

Traditionelle armaturer er 100% afhængige af trykket. Et armatur med termostat vil hele tiden forsøge at holde den samme temperatur, også hvis trykket ændrer sig.

Hvis du nu blot kan mærke på temperaturen at vaskemaskinen tager vand end, vil en termostat løse problemet. Hvis du må hoppe ud af badet fordi temperaturen skifter rigtigt meget, vil en termostat kunne hjælpe men ikke løse problemet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis