Let gulvkonstruktion - Er der nogen der har dårlige erfaringer?

Der kører to tråde lige nu hvor forfatteren fortæller at han ikke kan finde h¨åndværkere der kan/vil lave en let gulv konstruktion (gulvvarme uden beton - bare sand - isolering - spånplader med varmerør).

Jeg har selv lavet det og er 100% tilfreds.

Men det undrer mig at håndværkerne ikke vil lave det. 

Ud over argumenterne om at det er sværere at lave, er der så nogen der har nogle konkrete dårlige erfaringer med det?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg føler mig talt om😆

Jeg har faktisk også selv udført det, I en tilbygning, og er glad for det.. jf. min oplevelse er den største udfordring, at det er svært at afrette underlaget præcist nok, og da der ikke er noget fleksibelt materiale ovenover. 
Jeg tror faktisk en af udfordringerne med at finde håndværkere til opgaven går på, at det er en konstruktion, der krydser fagområder.. tømreren lægger gulvspån og gulvbelægning, vvs laver gulvvarme, men hvem lægger EPS og afretter en sandpude? Entreprenør? En murer vil jo helst arbejde med beton.. jeg har engang talt med en kloakmester, der sagde han mente han kunne.. Men han havde desværre for travlt..

Jeg har ikke rigtig indsigt til at ridse ulemper op ved konstruktionen, for jeg ser egentlig ikke nogen, udover sværhedsgraden ved opbygningen🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg talte med en entreprenør/tømrer, forleden.. han var ikke afvisende,  men er ikke vendt tilbage, på mail😔

Jeg har nu haft besøg af to, hhv. En anlægsgartner og en entrepenør.. og afventer tilbud på opgaven..

Sjovt nok så fik jeg en anlægsgartner til at køre sand ind og afrette hos os. Så giver god mening! Han gjorde iøvrigt et fantastisk arbejde. Det var helt plant og godt stampet.
… det passer faktisk også fint med deres erfaring med at lave bunden til fliselægning. Det er samme proces og redskaber.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis