DVD afspiller

Jeg har en del hjemmebrændte DVD,er,som jeg ikke kan afspille ( ikke understøttet videoformat ) skiverne er brændt på DVD +R DL,har fundet et par afspillere,men kun med scart stik.Nogle råd  ?

bh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
optisana skrev den 26-02-2022 11:33:41

Jeg har en del hjemmebrændte DVD,er,som jeg ikke kan afspille ( ikke understøttet videoformat ) skiverne er brændt på DVD +R DL,har fundet et par afspillere,men kun med scart stik.Nogle råd  ?

 Hvorfor vil du have dem på dvd?

Jeg har en Blu-ray afspiller der er usb indgang hvor jeg har kopieret mine dvd film over på en harddisk som jeg kan sætte via usb så behøver jeg ikke skifte disk eller opleve disk der er kommet ridser på. 
Du bør nok skrive, hvor du vil afspille disse film. Er det på en pc eller på et tv? Det er jo forskellige afspillere der bruges.

Kurt B. Andersen
For mig lyder det ikke som om det er din HW der volder problemer. Ikke understøttet videoformat lyder mere som om det er applikationen der ikke understøtter det format de er lagret med.
Hvad format er de brændt med/hvad er filextension(altså MPEG4, mov, avi, wmv osv.)? 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Til brug i en almindelig DVD afspiller skal disken være brændt som VOB format.
Hvis filerne blot ligger som MPEG eller andet virker det ikke.
Filerne i VOB containeren kan have forskellige formater, det mest almindlige er MPEG-2, og skal ligge i en ganske bestemt rækkefølge.
Det kræver et rigtigt DVD brænderprogram.


Har været så heldig at finde en ældre afspiller,som kunne bruges.

bh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis