Montering af håndvask på bordplade

Jeg skal montere en badeværelsesvask stående på en bordplade.
Afløbet bores gennem bordpladen.
Vil det være ok at anvende en kort bundventil old blot lave hullet i bordpladen stort nog til at omløberen kan komme igennem og spænde fast mod undersiden af vasken, eller er det nødvendigt at bruge en lang bundventil og spænde omløebren fast mod underkanten af bordpladen? Vasken er uden overløb.
Den fastgøres med silikone.
(Jeg har allerede den korte bundventil, og med hensyn til bordpladen vil jeg skære hullet med en vinkelsliber - jeg har ikke er diamantbor i den rigtige størrrelse, bordpladen er en 2 cm tyk keramikflise)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt bruge en kort model,  Din korte bundventil er den med push up.? 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ja. Ingen forbindelse til vandhanen :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så når du trykker på den så kan du fylde vasken med vand? Hvis det er tilfældet så skal du være OBS på at det ikke er godkendt. 
Når der ikke er overløb på en vask må du ikke kunne fylde den med vand i det tilfælde af at der kan opstå vandskade hvis vandet løber.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 26-02-2022 12:54:36

Så når du trykker på den så kan du fylde vasken med vand? Hvis det er tilfældet så skal du være OBS på at det ikke er godkendt.
Når der ikke er overløb på en vask må du ikke kunne fylde den med vand i det tilfælde af at der kan opstå vandskade hvis vandet løber.


Det er kun delvis korrekt. Når der er barrierefri gulvafløb i rummet kan overløb på vask udelades.

Der findes dog også klick bundventiler der automatisk åbner når vandstanden i vasken når en vis mængde

Du har fuldstændig ret, jeg glemte et måske godkendt.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også