Mindste afstand mellem terassebrædder

Jeg står og skal lave et gulv til et fastliggertelt af terassebrædder, det vil sige det bliver ikke udsat for regnvand fordi teltet står hele året, kanter bliver også dækket.
mit spørgsmål går på kan jeg lægge terassebrædderne helt sammen uden mellemrum eller måske med 1 mm. mellemrum.
det jeg er bange for er at gulvet skal udvide sig mere en de 0-1 mm. mellemrum selvom det ikke direkte bliver udsat for vand.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dunderklumpen skrev den 24-02-2022 18:34:06

Jeg står og skal lave et gulv til et fastliggertelt af terassebrædder, det vil sige det bliver ikke udsat for regnvand fordi teltet står hele året, kanter bliver også dækket.
mit spørgsmål går på kan jeg lægge terassebrædderne helt sammen uden mellemrum eller måske med 1 mm. mellemrum.
det jeg er bange for er at gulvet skal udvide sig mere en de 0-1 mm. mellemrum selvom det ikke direkte bliver udsat for vand.

 

Nej kan du ikke. Det vil stadig kunne opsuge fugt, og udvide/trække sig sammen grundet varme, kulde og fugt.

Brug eksempelvis en 10 mm klods til løbende at holde afstanden 


Mvh. Christian M
 

Det er næsten umuligt at svare på. Hvor meget fugt er der i dem, når du lægger dem? Er der meget vil de jo trække sig sammen og kan så muligvis godt lægges helt tæt. Er de meget tørre vil de måske suge fugt og derved udvide sig. 
Selvom de ikke bliver direkte våde, vil fugt i luften stadig kunne få dem til at bevæge sig, så jeg ville aldrig lægge dem helt tæt. Men jeg ville heller ikke lægge dem  med 10 mm mellemrum som foreslået i et andet indlæg. Så stort mellemrum kan jeg ikke mindes at have set nogen lægge med. 
Men du burde kunne lægge dem med mindre mellemrum, end man normalt gør med en terrasse som udsættes for direkte fugt. Der vil de fleste nok have lagt dem med 4-5 mm afstand, så du burde kunne gå under det.

Kurt B. Andersen
Tak Kurt
Det kan jeg bruge til noget, jeg syntes også 10 mm. Lød af meget, så jeg prøver at lægge dem med 3 mm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis