Flexafregnet el

Jeg overvejer at skifte til flexafregnet el.
Jeg har kun fundet Nord Pool hvor jeg kan se priser.
Spørgsmål:
Er det de priser som forbrugerne også kan regne med?
Altså som rene elpriser, uden transport afgift mm.
Samt er der nemmere måde at gennemskue priserne på?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu du er på flexafregnet el - ifølge OK er alle med et forbrug på under 100000 KWH om året på det siden 2021. Den rene elpris er ligegyldig du kan ikke købe det uden transport mm.

 

Fast pris er så ikke lige nu... nogen steder ihvertfald

SEAS:  Salg af el og naturgas med fast pris er sat på pause
Vi står midt i en helt exceptionel situation i disse dage. Vi har derfor valgt midlertidigt at sætte salg af el og naturgas med fast pris på pause.
Det er svært at forudsige, hvad der kommer til at ske de næste uger, men vi følger situationen på el- og naturgasmarkedet tæt, og åbner selvfølgelig op igen så hurtigt som muligt.
Du kan selvfølgelig stadig vælge vores mest populære el og naturgas-produkter.

 

Hvis din elhandler sælger til fast pris så må han jo tage højde for at prisen kan stige. Dvs at så længe prisen er stabil betaler du for meget for din el. Når der så sker noget som får elpriserne til at stige så får du x- antal måneder til lavere pris. Derefter bliver der jo taget højde for det evt tab som var og du får lov til at betale det efter følgende. Da regeringen ændrede reglerne, så vi med solceller ikke længere kunne lægge el på lager på nettet, men skulle sælge og købe var min logik at hvorfor købe til fast pris når jeg skulle sælge til flex-pris. Min elhandler ville rigtig gerne sælge til  fast pris. Men hvis man har en økonomi med meget lidt elastik så kan det være rart at vide hvad prisen er fremover selvom du kommer til at betale for det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Vi er på variabel elpris her:
Din elaftale er en variabelprisaftale, som løber til den
opsiges.
Din samlede pris for perioden:
01.10.2021 - 31.12.2021 er 289,83 øre/kWh.
01.01.2022 - 31.03.2022 er 361,17 øre/kWh.
Prisen indeholder faste ydelser og eventuelle gebyrer.


Derfor er jeg interesseret i at se på flex priserne, som fastsættes fra time til time et døgn forud.
En stor del af strømmen går i bilen og så kan man jo planlægge opladning, til de billige timer.
Men hvis de dyre timer hiver den anden vej er  det måske ikke den vej man skal.
Annonce
Det du finder på nordpool er de rene el priser. dertil kommer abonnement transport og afgifter til staten. Når jeg får min opgørelse på solgt el til nettet er det tilsyneladende en gns pris som de har regnet ud. Det er fuldstændig umuligt for mig at se hvad prisen var time for time, da den blev produceret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tænker ikke man sparer noget på at ændre el aftale lige ku. Markedet er så ustabilt efter Putin gik ind i Ukraine, men jeg er da super glad for min fastpris på 38 øre kWh (dog uden afgift) 
@ BTA Handy  Ja den pris skal du være glad for. hvor længe vare den? Jeg gir ca 1krone i aconto for dette kvartal.



Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 26-02-2022 08:58:06

@ BTA Handy  Ja den pris skal du være glad for. hvor længe vare den? Jeg gir ca 1krone i aconto for dette kvartal.


 Den kører til november. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis