Boxer garageåbner

Hej
Jeg står med udfordringen omkring min boxer garageåbner, fordi jeg gerne vil have en fysisk kontakt til at åbne den med.
Hvordan tilslutter jeg fra min vippekontakt til printpladen? Der står at to ledninger skal i GND og KEY men er det bare 1,5 kvadrat installationskabel fra kontakten?
Og hvordan skal det sluttes i kontakten? Fase nul eller fase jord? 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er 2 skruer i vippe kontakt, og der er vist 2 klemmer i styring Grd og Key
Så der skal monteres 2 ledninger imellem. Jeg ville nok vælge en tyndere signal kabel, men hvis du vil bruge den viste 3 x1,5 Så blå i den ene og brun i den anden. 
Selv om der står grd, så er det ikke den gulgrønne der skal bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar, jeg tænkte bare om printpladen kunne holde til at for 230v ind på klemmerne, men den er måske konstrueret til ikke at brænde over på 230v?
Hvor kommer 220 v fra ? i denne sammenhæng
Du skal kun sætte ledninger i kontakten. og ikke til noget andet.
Jeg går ud fra at det er et andet sted at forsyning kommer ind. 

Så på vippekontakten sådan her? Og så bare tilføje en fase og nul mere i kontakten? 
Aha! Ja jeg havde overset forsyningen, derfor det ikke gav mening i mit hoved. Ja forsyningen kommer andet sted fra, og så er det bare en almindelig kontakt funktion til at styre programmet med ikke sandt?
Annonce
Det skal forbindes præcis, som vist på første billede. En ledning fra gnd til den ene terminal på tryk, og en fra key til den anden terminal på tryk. Og ikke flere ledninger end det.

Husk at tryk skal være fjedderpåvirket, så det springer tilbage efter man har trykket på knappen.
Ja, det er lavspænding og der løber næsten igen strøm i kontakten. Der må ikke tilsluttes en vippekontakt. Det skal være et "ringetryk" altså hvor der kun er forbindelse når der trykkes. Et tryk på 1/2 sekund åbner portten.

Der kan bruges 0,5 kvadrat ledning. Man kan bruge ledning og trykknap som man ville bruge til en traditionel ringeklokke.
Jeg var lige ved at tro at du drev gæk med mig, ved md vilje at misforstå. Men nu er du på rette spor. 

Hvis modellen er den samme som min, så er den i øvrigt en strømsluger med et standby forbrug på 8-10W. Jeg har sat et ur på forsyningen til min, så den er slukket på de tidspunkter, hvor jeg næsten aldrig har brug for at åbne porten hvilket er ca. halvdelen af døgnet. Det giver vist ca. en besparelse på 100 kr om året i el.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis