Sikkerhedsventil, vvb

Jeg har en sikkerhedsventil siddende "på min side" af vandmåler og hovedventil lige over afløb i gulvet i bryggers. VVB (Metro, el) er placeret i varm skunk i toiletrum på 1. sal. Der er ikke afspærings- eller kontraventiler imellem.

1) Det er vel ok?

2) Er det mon ok at opsætte endnu en VVB (Metro, 905, 15 liter, el), og udnytte den samme sikkerhedsventil. Sfl forudsat der ikke kommer ventiler mellem den nye VVB og den ekst. sikkerhedsventil?

3) Hvor meget luft over VVB (Metro 905) skal der være, for at man kan få den ind over krogene på beslaget? Jeg har 54 cm mellem loft og vaskesøjle at gøre godt med.

Jeg kan alt - når det lykkes.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil være ok med at bruge samme sikkerhedsventil.
Der skal være ca. 20 mm luft over for at beholder kan smutte på beslaget. Men det kan du måle dig frem til når du har beholderen før endelig montering. 
Har du 54 cm og VVB højde er 45 cm så er der 6-7 cm at montere rør. Det skulle nemt kunne gå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-02-2022 17:46:39

Det vil være ok med at bruge samme sikkerhedsventil.
Der skal være ca. 20 mm luft over for at beholder kan smutte på beslaget. Men det kan du måle dig frem til når du har beholderen før endelig montering. 
Har du 54 cm og VVB højde er 45 cm så er der 6-7 cm at montere rør. Det skulle nemt kunne gå. 

 Tak, endelig et svar jeg føler jeg kan bruge. Både Metrotherm og VVS-Eksperten lagde op til det kunne gøres "knas", hvilket jeg ikke tror på. VVS-E. foreslog ovenikøbet jeg bare skulle have en rør-op version, så var alt godt. Ka' godt være han får ret i, at det er nemmere med den efterflg rørføring - det vil jeg sfl lige overveje



Jeg kan alt - når det lykkes.
Din nuværende rørføring kender jeg ikke så der er jeg blank. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis