Kan disse mikro-ledninger sættes til alm lampeudtag?

Jeg har ikke set denne form for bittesmå ledninger i lampe før. Kan de behandles som de alm blå/brun ledninger eller skal der en form for omformer til først? 

Mvh Sofie 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bruge ledningerne i den hvide ledning, der går ud gennem siden af lampen, eller hvad er grunden til, at du vil bruge de tynde ledninger? Der er tilsyneladende en form for regulering indbygget i lampen.

fase
Det er svært at se på fotoet om det er tynde ledninger, eller almindelig ledning, men til den tynde side.
Hvis det er førstnævnte, kan de ikke trække 230V - og der være en ekstern strømforsyning. Hvis det er sidstnævnte, kan det tænkes at strømforsyningen er indbygget i lampen. Jeg hælder mest til førstnævnte - at rød/sort er hhv. plus og minus på jævnstrømsforsyning. Mao. ikke blå/brun som i vores lysnet og vekselstrøm.
For at udtrykke det helt klart: Jeg tror der skal en omformer til først.
Led efter flere ledetråde. Hvilken type fatning har pæren? Står der noget om hvilken max. Watt den kan trække. Er lampen købt i genbrug, siden du ikke ved om den "bare" kan tilsluttes stikkontakten.
Kontakten der kan skimtes bag tilledningen er i hvert fald ikke en stærkstrømskontakt. Ligner noget lavvolt med ekstern strømforsyning. Flere billeder og info skal bruges.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis