Vand i kælder - tæthed af "berapning"

Hej

I forbindelse med opførelse af vores nye hus har vi et problem der er svært at få bugt med. Under garagen har vi en kælder. Kældervæggen er helstøbt. Ovenpå væggen er yderst sat 2 letklinkerblokke der agerer sokkel på huset udefra. Soklen er "berappet" med tynd 1:3 beton der efterfølgende er kostet diagonalt med en fugtig kalkkost.

Mit spørgsmål er: Kan der trænge vand igennem berapningen? Vi har haft alt andet undersøgt og jeg kan simpelthen ikke lure hvad det ellers skal være....

Mvh Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis soklen er over jord, lyder det usandsynligt at vandet skulle komme derfra. Har du billeder

Mvh Troels
Hej 

Soklen er over jord.

Jeg snakkede med min murer om det og vi blev enige om at forsøge at tjære hele soklen. Det ser ud til at have afhjulpet problemet. Jeg snakkede efterfølgende med min entreprenør der havde søgt rådgivning om problemet ved enfaglig stærk STARK-medarbejder. Han sagde at man ved at bruge beton (1/3) til "berapningen" vil risikere at der dannes mikrorevner under ophærdningen som vandet efterfølgende trænger ind af. Hvis ikke der er kælder vil man aldrig opdage det da det blot løber ned, men i mit tilfælde giver det altså problemer :-)

Mvh Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis