Male træværk i denne kulde

Hej

Jeg er ved at få lavet en garage der er isoleret, dog pt ikke med opvarmning. Der er blevet sat 19mm krydsfiner som inderbeklædning. Vil der være noget i vejen for at male dem nu selv om det er koldt? Jeg havde en spand med Solignum 90 træbeskyttelse jeg ligeså godt kan bruge istedet for at købe nyt. Tørretiden betyder ikke så meget for mig, om det taget 1 dag eller 1 uge er lige gyldigt, men vil der være noget forkert i at male dem nu?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du tænker på at gå og hygge der inde med hobbyprojekter så ville jeg ikke bruge udendørs træbeskyttelse inde. Jeg har brugt noget olieacryl det står på hvad laveste temp må være. Står der ikke noget på dåsen?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er lige præcis en garage til at gå og hygge sig i med motorcyklen og dåseøl. 
Det står ikke noget på spanden omkring temperaturer, kun fugtighed. 
Det er vandbaseret træbeskyttelse, vil det ikke fungere fint når det "bare" er til en garage?
Der er jo svampedræbende middel i så personligt ville jeg ikke gøre det

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja, det er giftigt - Det er ikke bundmaling til et skib, men princippet er det samme!

Mht om du kan male nu - så længe du kan holde temperaturen over frysepunktet kan du godt male - Men får vandbaseret maling frost, sker der mærkelige ting med bindemiddel og pigment. 


Mvh Troels
Hvilken maling ville jeg kunne bruge istedet? Bare almindelig vægmaling?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også