Ukendt advarselslampe

Hej til Jer.
Der kommer en gul advarsel i min vw-polo .Det kommer og går ind imellem, nogen gange tydelig andre gange næsten udvisket. Den er ikke i instrumentet når man drejer nøgle  som ellers er der hvor man kan se om alle lamper er ok. Jeg sætter et billede ind i næste indlæg da det ligger på min telefon.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
larsen56 skrev den 21-02-2022 15:06:04

ESP (DSC)

 Og det indebære?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Teknisk baggrund

Det elektroniske stabilitetsprogram udnytter intelligente sensorer og sammenligner 25 gange pr. sekund, om førerens styreønsker stemmer overens med bilens faktiske kørselsretning.

Hvis systemet registrerer, at disse værdier afviger fra hinanden, og bilen truer med at blive ustabil, griber ESP ind: Systemet reducerer motormomentet for at genetablere bilens stabilitet.

Hvis dette ikke er tilstrækkeligt, bremser systemet endvidere enkelte hjul. ESP indeholder derudover funktionerne ABS (blokeringsfri bremser) og ASR (antispinregulering). 
Ok tak for uddybende svar. Det kommer bare en sjælden gang og jeg mærker ingen indgriben i kørslen. Det er godt nok træls jeg har ikke lyst til at ofre mere på den gamle bil den skal bare køre til sommer så skal den ud af vagten.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Man kan sagtens køre uden esp - det gjorde vi alle i gamle dage -det kan nok slås fra, hvilket kan være en fordel hvis man ikke kan komme  fra start i glat føre !

 

Tak skal i ha. Jeg ville jo gerne ha den synet og solgt. Så må man bare håbe at den ikke lyser til syn. Men man bør vel  oplyse køber om at der er en periodisk fejl.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Er den ikke en afbryder til at koble ESP til og fra, som du kan prøve om det er den der svigter . 

fase
S. Fabrin skrev den 21-02-2022 20:13:21

Er den ikke en afbryder til at koble ESP til og fra, som du kan prøve om det er den der svigter . 

 Hej Fabrin det ved jeg ikke.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis