Fræse i beton

Hej 

I forbindelse med vi nedlægger vores strøkonstruktion og etablerer gulvvarme, er vi stødt på en udfordring, ift. et aftræk der skal løbe under gulvet og koble på vores emhætte: 

https://www.power.dk/hvidevarer/emhaetter-og-tilbehoer/tilbehoer-til-emhaetter/tilbehoer-til-montering/siemens-hz9vdsm1-fladkanal-50-cm/p-1145007/store/3803/?gclid=EAIaIQobChMI66Pl-ciQ9gIVg2DmCh3zSgjVEAQYAyABEgL2O_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Kort om opbygningen af gulvet, da det er relevant for spørgsmålet:
- Afrettet betonlag
- Kingspan Therma TF70 lægges i to lag, hhv. 60 og 50 mm.
- Dampmembran
- Sporplader, varmefordelingsplader+slanger
- Gulvpap
- 12 mm spånplade
- akustiklag
- laminatgulv

Det store spørgsmål går på, hvordan vi skal få plads til det her aftræk. Aftrækket er 8,9 cm højt og 22,2 cm bredt. Jeg vil meget nødigt skære i begge lag af isoleringen. Forestiller mig derfor om der kunne fræses nogle cm af betonlaget, så aftrækkes kan sænkes, og der kun skal skæres ud i nederste lag isolering.
Nogle der har erfaringer med dette, og eventuelt ved hvilken maskine der skal anvendes? 
Tør heller ikke fræse for meget ud, da betonlaget trods alt kun er 8 cm tykt.

På forhånd tak for jeres hjælp.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skære 11 - 12 stk 35-40 mm dybe riller med diamant klinge på en stor vinkel sliber. De skal ligge ved siden af hinanden med højst 20 mm afstand. Så hugges de riller af og du får en fin "grøft" Du kan lave et bræt eller lignende under vinkelsliber så du holder konstant dybde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Dit beton gulv vil sikkert revne lettere hvor det er skåret tyndere. Men stort set alle beton gulve i ældre huse er revnet så det ser jeg ikke som nogen udfordring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nok engang tak for din tid. Vi giver det et skud med vinkelsliberen.
God aften   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis