Hej LDS'ere,
vi bøvler -stadig- med en del støj/brummen fra vores gulvvarme anlæg. Jeg skiftede pumpen for nogle måneder siden - det hjalp intet. Så monterede jeg udluftning på begge fordelere, og havde pumpen kørende på max i flere uger - det hjalp heller ikke, dog er trykket i systemet mere stabilt nu.
Nu har jeg så læst at kontraventilen måske kan hænge lidt, men jeg kan ikke gennemskue hvor den skulle sidde på mit anlæg, så nu håber jeg lidt at nogen herinde kan.
På billedet herunder har jeg markeret fremløb med rød, og retur med blå. Trykket i systemet er ca. 2 bar, og temperaturen på fremløb er 38-40 grader, termostaten skal dog stå på max. Jeg har haft termostaten afmonteret, og kan høre at støjen ændrer sig når jeg 'motionerer' ventilen, men den forsvinder aldrig. Ventilen bevæger sig i øvrigt fint.
Men hvor sidder kontraventilen? Jeg gætter på i t-stykkerne, men hvilket et af dem - hvis nogen af dem...?
Kan nogen i øvrigt forklare hvilken funktion den dims der sidder i enden af hver fordeler har (gul pil)??