Maling trailer

Hejsa jeg har købt mig en mindre trailer som jeg gerne vil lave høje sider på - dels fordi at det i sig selv har mange fordele men også fordi jeg tænker at jeg kan bruge den som en mini camper i forbindelse med overnatning på fisketure etc. Jeg vil gerne gøre lidt ud af det så det bliver en lidt utraditionel trailer. De høje sider vil jeg lave i trykimprægneret træ og male det, men kan jeg også male selve traileren? Her tænker jeg med en pensel og noget metal maling for at kunne få et ens udtryk. Traileren er i galvaniseret stål. Bliver det noget juks eller kan jeg undgå at det skaller af? Hvis det ikke er en god ide at måle traileren er der så nogle som kender til noget maling i en grå/sølv farve til træet som ikke adskiller sig alt for meget fra det galvaniseret look?

Bonus spørgsmål;

Er det lovligt at montere et reservehjul på bagenden af sin trailer? (Det vil jo stikke lidt udover selve konstruktionen)

Jeg vil gerne have monteret 2 ruder i de høje sider på lang siden. Gerne et tonet plastik vindue. Har søgt lidt uden held men kan ikke finde noget jeg kan bruge. Har overvejet plexiglas og ligge solfilm på eller hører en ophugger om han har nogle små tonede bilruder liggende? Jeg går ikke udfra at der er regler for om der må monteres et vindue på en trailer? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du renser det galvaniserede af, og evt sliber det let, og giver det en gang grunder der er beregnet til galvanisering, så kan du male oven på uden problemer.
Du kan købe Lexan/polycarbonat i røgfarvet, det er stærkere end plexiglas, satte sådanne ruder i min båd for et par år siden, kan sætte et billede ind hvis det har interesse.
Et reservehjul bagpå er der ikke noget galt med, bare det ikke dækker for lygter og nummerplade.

Ved ikke om det er noget ordensmagten går op i, men er overbygningen fastmonteret, mener jeg traileren skal vejes om.
Ved varebiler er grænsen 40 kg, for fastmonteret indretning, før den skal vejes om, ved ikke om det er det samme med trailere ?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg synes det var ret dyrt for det polycarbonat. Det er bare sådan et billigt projekt jeg havde i tankerne. Kunne jeg gøre det hele for 1500 kr ville det være ideelt. Solfim på plexiglas ville jeg kunne lave 2 ruder for 300 kr. De skal blot være cirka 30cm høj x 60 cm lang. Det er mere for syns skyld og naturligvis lidt lys gennemgang hvis man bruger den til overnatning. Angående konstruktion må jeg hellere ringe og høre et sted hvor der kan oplyses om regler. Vil tro at min konstruktion løber op i 50-70 kg. Jeg ville gerne have hver side fastspændt på anden vis så konstruktionen ikke kan flyve af eller løftes op uden at man afmontere en eventuelt bolt. 
Hvis du kan lave overbygningen, så den er spændt fast med spændestroppe, så er det sikkert lovligt nok, det må bare ikke være en fast overbygning, der er bygget op som en del af trailerens konstruktion.
Men det værste der kan ske er nok du bliver kaldt til syn, hvis du laver en fast overbygning  

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også