Montering af LAB3D Zigbee Tryk

Hejsa.. har købt sådan en LAB3D kontakt der skal styre mine nye spots i loftet af køkkenet. 
Den skal sidde der hvor den gamle afbryder sad til lyset. 

Hvad er det bedste at gøre ved de gamle ledninger bag ved? 

( Har valgt at få en elektriker til at montere spotsene.. . Men i forhold til at det åbenbart koster 5000 kr lige at få 3 x 3 spots sat i .. så tænker jeg at han også skal have et eller andet tåbeligt for for kontakten.. og hvis det nu bare er lige at samle 2 ledninger eller sådan noget.. ... )
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et spørgsmål til dig, hvornår er du begyndt at arbejde gratis, siden du mener at elektrikeren sikkert skal have en eller anden tåbelig pris for kontakten. Du er i øvrigt ikke den eneste, der mener at andre håndværkere er for dyre, så lad os komme til sagen.
Den afbryder, du tænker på, er en trådløs afbryder, som snakker med en modtager i lampestedet. så alt afhængig af om der er en fase i lampestedet eller ej, kan du vælge at sætte en muffe på fase og tændledning hver for sig eller forbinde fase og tændledning med en muffe og bruge tændledningen i lampestedet som fase til modtageren. Har du gjort dig overvejelser om, hvilken modtager du vil bruge? Den skulle helst kunne indbygges i lampestedet.

fase
Arbejder ikke gratis selv.
Betaler også gerne for arbejde.. men kan bare bedst lide når pris og tidsforbrug hænger sammen. Jeg har svært ved at forestille mig at tidsforbruget ved at sætte 9 spots til som jeg selv har boret i modsvarer 9 x 600kr? 

Vil ikke udelukke at jeg er helt forkert på den, ret mig meget gerne... 

Men kan det tage hvad der svarer til en hel dag at sætte noget strøm til 9 spots som allerede sidder i og hvor de er nemme at komme til på den anden side? 

Der er tale om phillips hue spots.. så der skal vel ikke yderligere modtager til?
Jeg kan ikke svare dig på, om det kan tage en hel dag at montere dine 9 spots af den simple grund, at jeg ikke kender stedet. Men du skal også betale for kørsel mellem værksted og din bopæl. Den tid går fra de 7,5 time en arbejdsdag er på. Så kan du selv regne tiden pr. styk for montage af spot.
Du har ikke fortalt, at det drejer sig om Philips Hue spots. I så tilfælde skal der ikke yderligere modtager til.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis