Afstand fra træterrasse til beklædning

Hej,

Jeg skal til at bygge en træterrasse til mit træhus og er ved at undersøge hvordan og hvorledes. Jeg har læst mig frem til at der skal være afstand fra overfladen af træterrassen til bunden af beklædningen, men når jeg søger på virksomheder der bygger sommerhuse er der ingen af dem der gør det.

For at gøre mit arbejde så let som muligt vil jeg helst bygge ovenpå mine eksisterende fliser, men det efterlader lidt- til ingen mellemrum til facadebrædderne.

Hvordan gør jeg dette - må jeg gerne lave min terrasse helt op til kanten af facaden så jeg slipper for at grave?


Mit hus er det sidste billede (2 etager) og de andre billeder er fra professionelle.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bump
Du skriver at du vil gøre det så let som muligt. Jeg syntes at du skal gå efter at gøre det så rigtigt som muligt.

Der er masser at info, både her på siden, og på nettet der fortæller hvordan det skal gøres.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hvis din træterrasse har mellemrum imellem brædder så kan du gå op til beklædning. 
Formålet med at beklædning holdes længere ned er for at vandet ledes væk før det suser ind. Men hvis regnvand alligevel fortsat løber på fliser m.m. så er det ok.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis