Utæt vildmarksbad

Jeg har købt et brugt vildmarksbad som er utæt, i starten løb alt vandet ud, nu holder det på vandet til halvt fuldt, jeg har prøvet at tætne med savsmuld uden det store held, er der andre måder ? Man kan ikke se hvor det løber ud så det er meget små utætheder.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der stålbånd omkring karret? Så kan de slåes lidt længere op mod toppen af karret.

Søren O
Du skal banke på begge, så de sidder meget stramt. det er optimalt når træet er lidt tørt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er et ældre et så vil nødig skille det af.
Du skal ikke skille det ad, du skal banke båndene længere op, mens de sidder der, så de bliver strammere.

Du sætter en klods mod underkanten af bånd, og slår med en hammer på klodsen.

 Du går rundt om karet mens du slår, så båndet slås op i samme plan, hele vejen rundt.

Elektronikteknikeren
Annonce
Mit er nyt - altså for 1 1/2 år siden. Og har også kæmpet med at få det tæt. Og det virkede en gang i mellem, men kunne aldrig få det helt tæt. Så jeg skilte det af igen og lagde en smal silikone fuge imellem alle stavene og i indhakket i bunden. Det er nu samlet igen og holder endelig tæt.

Det var min erfaring, om det kan blive tæt med masser af savsmuld ved jeg ikke, men så svømmer man rundt i det. 🙄

 

mdn skrev den 20-02-2022 22:01:42

Mit er nyt - altså for 1 1/2 år siden. Og har også kæmpet med at få det tæt. Og det virkede en gang i mellem, men kunne aldrig få det helt tæt. Så jeg skilte det af igen og lagde en smal silikone fuge imellem alle stavene og i indhakket i bunden. Det er nu samlet igen og holder endelig tæt.

Det var min erfaring, om det kan blive tæt med masser af savsmuld ved jeg ikke, men så svømmer man rundt i det. 🙄

Har du brugt en bestemt type silikone? Jeg overvejer at gøre det samme, da jeg også har kæmpet med det siden jeg samlede det for 1,5 år siden. 😅

Johnbe skrev den 21-05-2023 19:10:51

mdn skrev den 20-02-2022 22:01:42

Mit er nyt - altså for 1 1/2 år siden. Og har også kæmpet med at få det tæt. Og det virkede en gang i mellem, men kunne aldrig få det helt tæt. Så jeg skilte det af igen og lagde en smal silikone fuge imellem alle stavene og i indhakket i bunden. Det er nu samlet igen og holder endelig tæt.

Det var min erfaring, om det kan blive tæt med masser af savsmuld ved jeg ikke, men så svømmer man rundt i det. 🙄

Har du brugt en bestemt type silikone? Jeg overvejer at gøre det samme, da jeg også har kæmpet med det siden jeg samlede det for 1,5 år siden. 😅

 Det var bare en billig silikone købt i Harald Nyborg. Og holder stadig fint. 🙂


 

Godt at høre at det stadig holder og tak for svar. Jeg laver samme nummer i løbet af weekenden. 😅👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis