Fra gas til fjernvarme

Hej jeg har lige et spørgsmål i forhold til at overgå til fjernvarme.
Jeg har jo valliant gasfyr med en 100l varmtvandsbeholder og en 150l solvarmeanlæg.
Mit spørgsmål går på? Ville det ikke være muligt forsat at bruge mine beholder til brugsvandsdelen evt med en veksler foran?
Og hvilken veksler skal der til for at lave varme i huset? Jeg har 174m2 enstrengs med gulvvarme og radiatore,
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil være muligt at bruge dine nuværende varmtvandsbeholdere. De kan sansynligvis kobles direkte til fjernvarmen uden versler.
Et-kreds anlæg til fjernvarme er ikke optimalt, og vil give dårlig afkøling. Har du en stor del “opgraderet” til gulvvarme, kan du sikkert optimere afkølingen ved at bruge returvandet fra radiatorkredsen til gulvvarmen.

Søren O
Jeg har faktisk kun to rum hvor der kun er radiator ellers er der gulvvarme i de øvrige rum.
Fik lavet helt nyt gulvvarme i stuen fo 2 år siden
55m2 med sin egen cirkulationspumpe og styring dvs at hovedstrengen løber lang indermuren der skiller stue og køkken og der fra går gulvvarmen i stuen.
Hvor stor veksler skal der til for at lave varme i et hus som mit!



<p>&#160;</p>
Hvis du “kun” har varmedelen koblet til varmeveksler, vil jeg gætte på et maks. forbrug på 5 kw/time, afhængig af hvor godt dit hus er isoleret. Hellere en lidt for stor varmeveksler end for lille.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis