Manglende varme i radiatorer

Efter at være hjemvendt fra ferie kan vi kun få lidt varme på en radiator.

Vi har varmt vand fra en varmeveksler og vores gulvvarme anlæg i kælderen virker. Der er varme i rørerne som går mod radiatorerne men ingen varme i retur rørerne.

I anlægget er der installeret en cirkulationspumpe. Kan den være i stykker eller har I andre ideer?

På forhånd tak for hjælpen 😊
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjek lige om der er tryk nok på varmeanlægget. Manometeret skal sikkert vise ca. 1,5 bar.
Hvis du lytter på pumpen (øret tæt på) kan du høre forskel når der er tændt - eller slukket.

Søren O
Hej Søren

Jeg kan ikke se vi har nogen trykmåler på vores anlæg. Her nogle billeder!

På det første billede nederste del er rørerne mod radiatorerne. Det er faktisk kun messing delene som er rigtig varme. Nede ved isoleringen mærker jeg ikke tydelig varme.

Jeg kan hører cirkulationspumpen er i gang og på tredje billeder under pumpen står der noget med vand.
Dine billeder fortæller ikke alt. Et par stykker mere der viser hele anlægger vil sikkert hjælpe. Har du ikke en trykekspantionsbeholder (normalt rød beholder). Hvis du har direkte fjernvarme har du ikke beholderen, og du skal ikke selv fylde vand på anlægget.

Søren O
Tak for tilbagemeldingen. Vi får varmen direkte via fjernvarme. Vores brugsvand fungerer fint.

Her et nogle flere billeder
Mon det kan være snavssamleren som er problemet 🙄
Annonce
Det er da en mulighed. Det er snavssamleren under fjernvarmemåleren der skal renses.

Søren O
Ok så først luk for tilstrømningen under måleren og rens den. Åbn igen ! 😊
Ja, og luk for ventilen over måleren. Så kommer der næsten ingen vand.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis