Skal der radonspærre under beton i vådrum hvor der vådrumssikres?

Jeg var netop i gang med at radonsikre omkring gennemføringer og langs vægge, da en nysgerrig nabo kom forbi og spurgte om jeg da ikke havde tænkt mig at bruge vådrumssikring også, nu hvor jeg er i gang med at lave et badeværelse. 
Kort sagt, han havde i sine 40 år som elektriker aldrig nogensinde set nogle lave radonsikring i et rum hvor der vådrumssikres og var 100% overbevist om at et godkendt vådrumssikringssystem også et radonsikret.

Er jeg i gang med noget fjollet dobbeltarbejde som jeg bare skal stoppe med det samme?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vådrumsmembran gør det også ud for radonsikring, hvis lagt efter producentens anvisninger.

Vær obs på lagtykkelse, mange udlægger membran alt for tyndt.

Du kan jo blot læse det på f.eks. LIPs hjemmeside, det er jo ikke noget producenterne holder hemmeligt.

Elektronikteknikeren
Nej, jeg kan godt se at producenterne også beskriver det som værende radonspærre, men at finde et officielt sted hvor det beskrives som alternativ til radonspærre under betonlaget, har jeg dog ikke kunne finde.

Det er ikke første gang jeg laver badeværelse, men første gang hvor jeg er med i processen inden gulvet støbes, så åbenbart bare endnu en af de mange ting jeg ikke er faldet over i planlægsningsprocessen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis