Kabelføring i garage+varmepumpe - kan det trække det?

Hej,

Jeg vil gerne trække kabler, så jeg bare skal have en elektriker til at komme og montere/samle, men hvordan skal jeg trække det?

Har i dag et kraftstik der hvor strømmen går ind og ved siden af den en stikontakt og en afbryder til loftlys.
Alt med sort tekst er nye installationer. Det med rød tekst er eksisterende installationer.
Kan jeg trække det ved hjælp af 3 nye serier, eller skal jeg gøre det anderledes? 

Tror I det kan trække det hele uden at slå sikringen hvis det hele kører?


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo an på hvor stor varmepumpen er. Og hvad der ellers trækkes på den kraftgruppe. Der går et kabel derfra ? 
Men ofte vil det ikke være nok. Der er både varmepumpe og el-patron så hvis den skal i gang så kan det nemt komme til at knibe
Lys installation er tilsyneladende på sin egen sikring

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er 3,5 Kw  varmepumpe.
Kablet der går fra kraftstikket er til er udendørsstik+kraftstik udendørs.
Jeg tror lys og stikkontakt kommer fra kraftstikket.

Er kabelføringen korrekt, eller kan jeg tilføje garageport strømmen og udendørslyset til lampeserien og så købe en dobbeltafbryder? den ene tænder og slukker de 6 loftslamper, den anden tænder og slukker garageport strømmen og udendørsbelsyning m Sensor.(Det er påtænkt det altid skal være tændt, men blot kan slukkes som en mulighed.)
Hvad bruger din varmepumpe? Du har skrevet det jeg formoder er dens ydelse, men ikke dens effektforbrug.
Det er en lille luft/luft pumpe??

Hvad er der sikret med i tavlen, for de forskellige grupper?

Elektronikteknikeren
Hvis det er en luft/luft så forbrugwr den jo ikke 3,5 kW men den yder 3,5 kW en Odense varmepumpe i dag for ruger jo kun Ca. 1/5 del af hvad den yder så forbruget er jo kun i nærheden af 7-800 watt de fleste varmepumper kan ofte kører på en eksisterende 10-13 A gruppe.
Annonce
Ja den er ikke ret stor. - Rummet er 22 m2 - har vedhæftet dokument.

Kraftstikket sidder i en gruppe der ikke er belastet, da det kommer fra et ældre hus der ikke er i brug.
Men jeg er også meget interesseret i kabelføringen over loftet, så jeg kan få isoleret færdig idag. 
Hvis det så viser sig at det ikke kan trække varmepumpen luft/luft også, må jeg få gravet et nyt kabel ned. 

Kan jeg gøre som vedhæftet eller skal det trækkes på anden måde, eller er det bedre som i indlæg #1 ? 
Der er rigelig med strøm , en varmepumpe bruger mellem 400 -700 W i drift , kan dog kortvarig ved opstart i koldt miljø komme op og bruge ca 1000-1200 W og det er ikke noget problem . Pøj pøj........ 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg er ret sikker på at lys og kraft ikke går på samme gruppe. Prøv at slukke ved sikring for kraftgruppen, og se om lyset går ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis