Ford Fision ABS / Instrument problem.

Min kammerats Ford Fision årgang 2006 med ca 100.000 km på tælleren har fået en periodisk fejl.

ABS lampen og bremselampen lyser op og LCD displayet slukker og speedometeret går i nul. Ved hård opbremsning blokerer hjulene, så ABS er slået fra.
Bilen har været på værksted, hvor højre forreste ABS sensor blev skiftet, men 5 minutter efter bilen havde forladt værkstedet var den gal igen. Så blev venstre forreste ABS sensor skiftet, og igen kom fejlen tilbage kort efter bilen havde forladt værkstedet.
Slukkes bilen forsvinder fejlen nogle gange, andre forbliver den.
Jeg har ikke haft prøvet, om ABS systemet virker, når fejlen ikke er der.

Jeg vil meget gerne høre, om der er erfaringer eller gode ideer til, hvad der kan være galt. Det er jo ikke vældig sjovt at blive ved med at skifte sensorer mm uden at problemet bliver løst.
Alle input er velokmne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker at med den type fejl bør den indleveres på et Ford-værksted med krav om grundig test på bremsestand før returnering.
Og når det ikke er sensorerne, er det vel styringen, eller forbindelsen, eller ?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der endte med at komme en løsning.
Ford værkstedet som har haft bilen hele tiden fandt ud af, at det er selve ABS enheden, der var defekt og som lavede balladen.
Den blev skiftet og fejlen forsvandt. Lidt forhandlinger frem og tilbage, så blev der fundet en fair pris på reparationen, så der både tages hensyn til, at to sensore er skiftet uden at være defekte, og at det var en lidt mere listig opgave end gængst.

God weekend til alle.

Chr. 

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis