Tilføje stikkontakt

Kære forum.
På loftet på mit hus kunne jeg godt tænke mig at få lavet en stikkontakt, så jeg har mulighed for at tilslutte forskellige ting når der er brug for det. Fx. Ekstra arbejdslys og modem.
Lige nu er der monteret et lysstofrør, som betjenes af en afbryder. Det er tilsluttet en lille box, hvor andre ledninger også løber. Se billed.
Er det muligt (og lovligt), at trække ledninger fra den lille box, og så få etableret en ny stikkontakt?
På forhånd tak 🙂
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan man godt.og så spørger du om det er det lovligt..... ikke hvis du selv gør det. Men nu bærer det der i forvejen kraftige tegn på en gør det installation. Der er bl.a. noget forkert brug af farver på ledere der bliver blandet sammen her tænker jeg på at det brune leder øverste kabel er sat sammen med den blå fra det midterste kabel i sammen muffe HMMM så der sikkert mere end en ting der ikke virker

Du skal have fat i brun (fase), blå (nul) og gul/grøn (jord). Du skal tilslutte i de samlemuffer med flest ledninger og farveret. 

Søren O
mfrost. Det med at det ser ret hjemmelavet ud er jeg enig i, Men hvis kabel opad går til lampe og kabel ud f siden til 1 pol afbryder så er blå brugt som tænd ledning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis