Larmende børn, underbo, dæmpningsmuligheder

Hej,

Sagen er den at jeg for nyligt er flyttet ind i en hyggelig taglejlighed fra 1955, mursten. Tænker det er en bjælke etage adskillese uden nogen form for lydisolering.  

Underbo har nogle ekstremt larmende børn, muligvis med adfærdsvanskeligheder, der er ukontrolleret hoppen og trampen samt råben og skrigen alle eftermiddage ind til langt ud på aftenen, samt morgen til aften i weekenden. 

Det er en lejebolig og det er ikke en mulighed for mig at begynde at brække gulvet op og ændre på kontruktionen af bygningen. Hverken praktisk eller økonomisk.

Derfor vil jeg spørge helt konkret:

Hvor gode resultater et lag af 7mm termofelt kombineret med et meget tykt væg-væg tæppe på 20mm ville kunne give. Gerne stoppet godt ind under fodpanelerne med en ekstra liste banket godt ned over tæppet i kanterne for ekstra tætning. Og er gummi eller filt bagside bedst.  

Logikken siger mig at det må tage toppen af det, 

Jeg er ikke interesseret i at forsøge at løse det her diplomatisk, da jeg i nuværende situation er godt gal. Og jeg ikke tror en samtale med dem vil være produktiv. Ligeledes vil jeg gerne pointere at jeg ikke "bare" kan flytte i et hus på landet, som mange andre synes at foreslå.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min mor bor i mursten fra 1954 - etageadskillelse bræddegulv og pudset loft på etagen under. Jeg synes ikke det er specielt lydt. Sikker dig at rørgennemføringer til radiatorer ikke er problemet. På denne årstid er det nok ikke via åbne winduer lyden render.  kan det  tænkes lyden render via opgangen ? - det ville da være lettere og billigere at lyd iisolere en dør.

Det er urimeligt hvis man skal bære høreværn i egen lejlighed - men nogen gange er det måske bedst for ens eget humør -ørepropper er billige og der findes hovedtelefoner med ANC  active noise cancelling.

Velkommen på lds.
Det vil hjælpe noget med dine egne forslag, og tætning omkring eventuelle rør hvis man udelukkende målte med lydmåler. Men ikke mærkbar med dine ører.
Desværre er det sådan at når man først er blevet irriteret / set sig gal på nogle generende lyde, så skal der rigtig meget til før det føles som en forbedring. Det er simpelthen almindelig psykologi. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der kommer unægteligt en del støj ind af opgangen og det er et projekt i sig selv som man også kunne kaste sig ud i. Men det er mest luftbåren støj som jeg finder lettere at filtrere ud. Generelt er der meget dårlig akustisk i boligen.

Men øv - det lyder ikke som om at der er andet for end at rende rundt med ørepropper morgen til aften.

Hvis der er nogle andre forslag til at dæmpe lyden en smule, så hører jeg gerne til det. Hvis det er noget som vil have en rimelig effekt er jeg villig til at ofre lidt på det .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis