Jeg har i lang tid døjet med det varme vand i bad og håndvaske. Første gang, hvor der virkelig blev koldt i badet, endte jeg med at afmontere varmeveksleren og afkalke den (læste om det i nogle tråde herinde). Herefter var der fuld knald på det varme vand i måske et halvt års tid, og så opstod problemet igen. Jeg har sidenhen afkalket (eller renset, for det er nok ikke kalk på så kort tid?) varmeveksleren igen 2-3 gange, sidst den 28. december, altså for knap to måneder siden.
Nu er den så gal igen. Jeg har tidligere oplevet, at der har samlet sig snavs i filteret ved bruserens blandingsbatteri, og nogle gange har det været nok bare at skylle det snavs væk, men ikke denne gang, så der sidder sikkert snavs i varmeveksleren igen.
Da jeg afmonterede og rensede varmeveksleren i december, kunne jeg se tydelige "plader" af snavs inden i den lige ved udgangen. Se vedhæftede billede. Og da jeg i dag afmonterede blandingsbatteriet i bruseren, var der også en masse snavs i filteret, især ved det varme vands indgang. Se vedhæftede billede.
Nu er jeg begyndt at spekulere i, om jeg mon har et brud på vandforsyningen et sted, siden der kommer så meget snavs ind? Nogle idéer eller gode råd? Er det muligt at indsætte et filter et sted inden varmeveksleren til at opfange al det her snavs? Så det nemt kan fjernes og renses?