Rørskade på badeværelset.

Så skete det, jeg er blevet den “heldige” ejer af en Rørskade.
I forbindelse med nye klinker opdagede jeg en kæmpe revne i vores badeværelses gulv, og efter besøg fra en VVS’er kunne vi konstatere at det er vores afløb i bruse nichen der har givet op.. hvor længe det har stået på er jo kun til at spå om, så nu må vi se hvor omfattende det er når vi får åbnet op..

Til at starte med vil de bryde halvdelen af vores gulv op, skifte afløbet og støbe til igen og derefter nye klinker på hele gulvet, med mindre andet bliver opdaget selvfølgelig.

Da jeg er lidt i tvivl om opbygningen af et badeværelses gulv er jeg lidt i tvivl om det er noget Jeg selv kan give mig i kast med.

Ligger sådan et afløb under gulvvarmerørene?  

Og i hvad materiale er gulvvarme rørene udført i et 70’er hus? Kobber eller sorte rør?
Gulvvarmen er koblet på en radiator hvor tilslutningerne er udført i 1/2” sorte rør.

Tror i også disse rør kan være ved at nå enden på deres levetid? 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert lavet i sorte rør, når det er det materiale i kan se ved tilslutningen. 
Du skal lige være opmærksom på om du har rørskadeforsikring. Hvis du selv går i gang så skal du i hvert fal have styr på det inden.
Afløbs rør går sikkert hen til et andet sted hvor der en lidt større rist. Her kan du se hvor dybt det ligge og så danne dig et indtryk af dybden hel vejen.
Der vil være meget stor sandsynlighed for at de sorte jernrør er begyndt at ruste udvendig fra hvis der over tid er sivet vand ud i beton. Så det er med at få det hele med når nu skaden er sket. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis forsikring antager den, så er det i princippet deres opgave at få det lavet. Ellers vil de afgøre skaden fra den dag taksator ser det. De vil altså i princippet ikke reparere de fliser i allerede har taget op. ( den smule anerkender de dog måske)
Så det vil være murer. vvs m.m. de skal betale for, så din egen indsats vil ikke honoreres særlig meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tvivler meget på at de vil dække nye gulvvarmerør hvis der ikke er tegn på brud. Hvis de ikke gør så ville jeg få et tilbud fra den vvs'er der skal lave det andet. Du kan sikker få en go pris når han allerede er i gang på stedet.
Hvis der ikke er ten på brud, så har du helt ret, men hvis man hugger op og de ikke kan reddes eller der viser sig rustangreb så skal de dække. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ja men selv om der ikke er tegn på alderdom lige nu så ville jeg stadig få det skiftet når gulvet alligevel er banket op 
Det er også planen, men lad os nu se hvad tilstand de er i når vi først får åbnet op. Jeg ved jo som sagt ikke hvor længe det har stået på, vi har boet her 4 år men skaden kan jo i teorien være langt ældre.

Afløbet ligger vel formentligt under gulvvarmen?
 så det er nok det bedste at lade håndværkeren banke gulvet op hvis man nu skulle være uheldig at ramme et gulvvarme rør.. 
Fyr noget tryk på den gulvvarmekreds og få det til at springe. Så får du ny installation overalt i gulvet. PS det kommer ikke fra mig…
Det sidste er et kendt smede trick Man kan trykprøve så højt at der " viser sig et hul" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også