Reparation af væg i gas/porrebeton

Hej!

Mit gamle hus fra 1937, har en tilbygning i gas/porrebeton fra 1980. Der er noget afskalning/revnedannelse på den ene væg, som tilsyneladende er malet, og ikke kalket, som resten af huset. 

Jeg tror det er en ældre skade, som er forsøgt udbedret med de forkerte materialer, flere steder har jeg kunnet fjerne puds/fuge med fingrene, hvor selve stenene nærmest har været i "opløsning" og føltes som vådt mørtel, indtil jeg har fjernet reparationslaget og ladet det tørre. 

Jeg spekulerer på, om jeg kan "nøjes" med at fjerne alt det løstsiddende materiale, maling osv. med stålbørste og højtryksrenser, og og så reparere "hullerne" med det rette materiale - hvilket? 

Tillægsspørgsmål - når jeg er i gang, er det muligt at pudse hele væggen op, for at "skjule" strukturen? Altså, findes der en mørtel der kan hæfte ovenpå de resterende maling osv, som stadig sidder fast?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville reparere fugerne med alfix durapuds, som er fiberforstærket og beregnet til porebeton.

Den kan endvidere fås i en indfarvede hvid, som kan bruges som slutpuds.

Du bør først rense alt løstsiddende maling af, med en messingbørste, girafsliber, facadesliber eller lignende, afhængig af ambitionsniveau.

Det kunne godt ligne akrylmaling, der ville jeg prøve at fjerne så meget som muligt, da det ikke er specielt åndbart.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også