Vinkøleskab køler kun til én temperatur

Jeg har købt dette vinkøleskab brugt og tidligere ejer (ældre dame) havde ikke bemærket problemer med det. 
Jeg tændte det og indstillede nederste halvdel til hvidvin = 10 grader og øverste til rødvin = 16 grader. 
Da det havde været sat til i nogle timer, stabiliserede det sig på 15 grader oppe og 16 nede...? Har siden eksperimenteret med forskellige indstillinger, men hver gang med det resultat at der er næsten samme temperatur oppe og nede, og det laveste jeg kan få det ned på er 15 gr.
Og det er reel temperatur, målt med køleskabstermometer inde i hhv øverste og nederste rum. Stort set præcis samme temperatur oppe og bede uanset indstilling. 

Så nu pillede jeg bagpladen af (se billede) og konstaterer, at jeg ikke kan se noget mærkeligt med mekanikken. Begge kølere kører (fanen gør hvert fald), og føles lune (nederste er faktisk varmest).

Så hvad kan problemet mon være, og kan jeg fixe det? Jeg har forsøgt nummeret med at stille det på hovedet i et par timer, da der jo ikke er kompressor i. Men det virkede ikke.

Bud og hjælp er meget velkomment! 
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis