montering af el på 4 søjlet stenhøj lift

God aften i stuerne og undskyld forstyrrelsen. Egentligt ikke men ok jeg er blevet ejer af  en "ny" gammel stenhøj lift men elektronikken er et totalt rod og selv om jeg kan en hel del selv så må jeg smide håndklædet.
Er der en der kan hjælpe vil jeg blive meget glad og giver gerne et par bajsere..... kig på billederne og hvis det kan lade sig gøre så ville en form for et diagram være meget behjælpeligt...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at der er en hydraulikstation med to pumper. Hvor store er motorerne? Er den / de med stjerne/trekant start? Styrespændingen ser ud til at være 24VAC. Skal begge motorer køre samtidig eller, hvorfor er der tilsyneladende to pumper? Fortæl noget om anlægget.

fase
Skal prøve så godt jeg kan motorerne er 3 faset ved ærligt ikke hvorfor der er 2. men der er 220v til lys og stikkontakt på liften og det kommer også fra boksen liften er 4 søjlet og fra 1975 det er en stenhøj ds4 3000 kg har kontaktet stenhøj og de siger de ikke kan finde den model i deres arkiver derfor kan de heller ikke hjælpe.
Der er en kontakt til låse systemet der kører på luft men er elektrisk reguleret.
tror det er aeg motorer sys jeg kan se det står på dem om det er stjerne/trekant start ved jeg ikke.
hvis du vil vide mere så bare spørg kan også tage flere billeder.
Mange tak for interessen.....
jeg ved ikke hvorfor der er en transformer ved siden af boksen for mig ser det ud som om at de to sorte dimser i boksen er med 24v transformer i
det billede af det grå låg der står at det er en stern dreieck altså en stjerne trekant starter og tror begge motorer kører samtidigt.
Kunne der være muligheder her ? ? tryk for  LINK 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
det var noget med pige basket jeg kom ind på med dit link så desværre nej
Ved ikke om det lige er den type lift du har, men her er der en monteringsvejledning også med nogle el diagrammer.
Link Stenhøj manual​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Det forstår jeg ikke. Hvis jeg trykker på link kommer der mulighed for at søge i mange pdf. om Stenhøj. Den Je_ns har fundet er så vidt jeg kan se med kædetræk til at hæve liften op, hvorimod din er med hydraulik. Så det ligner nok slet ikke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 17-02-2022 00:34:40

Det forstår jeg ikke. Hvis jeg trykker på link kommer der mulighed for at søge i mange pdf. om Stenhøj. Den Je_ns har fundet er så vidt jeg kan se med kædetræk til at hæve liften op, hvorimod din er med hydraulik. Så det ligner nok slet ikke.

Jeg kan heller ikke få dit link til at virke..

Den jeg linkede til er også med noget hydraulic, men om den minder om trådstarterens lift ved jeg ikke.

Billede sakset fra manualen jeg linkede til...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis