Civil politibil..

Det er let og spotte en civil politibil påstår flere af mine bekendte (selv er jeg vist ikke god til det, har nu heller ikke behov for det). Men i den forbindelse kom jeg til at tænke på - hvis nu færdselspolitiet var mindre synlig på vejene og kørte nogle ture i en gl. bil (fx. en Citroen C5 anno 2004) så er jeg overbevist om de kunne snuppe mange flere af de bilister som har deres helt egne færdselsregler.  
Ps. Jeg har bemærket at når der kommer kørende en patruljebil, så køre alle ualmindelig pænt - men lige så snart politibilen er ude af syne, tager fanden ved nogen af bilisterne. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
..civil politibil, hvis nogen skulle være i tvivl.   
Synes da de civile politi vogne kan være ret anonyme.
For et års tid siden holdt jeg et sted, i forbindelse med mit arbejde i en times tid.
Så godt en Mercedes stationcar hold lidt henne af vejen, tænke ikke over det, før den satte i gang med udrygning og lys.
Det var fordi de holdt øje med et kryds hvor der var fuld stop, dem så ikke standsede helt før de kørte over fik så lige en lille hilsen.
De gentog turen adskillige gange  

Men fint nok, det var et ulykkes kryds hvor der skete mange uheld, nu er der lavet en rundkørsel i stedet for.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kører til dagligt i en sort VW Touran årgang 2017. Ruderne bag i er tonet og mine nummerpladerammer er blanke, så bilen er helt “reklamefri” (det syntes jeg er pænest). Jeg bliver ofte forvekslet med en civilpolitibil i trafikken, hvor jeg oplever at folk begynder at køre pænt og ikke overhale!   Lige før jul var jeg på et kundebesøg i København NV, hvor nogle unge mennesker af anden etnisk herkomst spottede mig da jeg sad i bilen, hvor de så kom over mod mig med en lidt provokerende adfærd og skulle være lidt smarte! Det var tydeligt at de ingen respekt havde for politiet. Jeg var heldigvis på vej til at køre!   

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Med den C5 er indhenter de vist ikke ret mange. 
Når jeg ser på de politi udsendelser der kører, så er det tydelig at der er mange som ikke spotter at det er strisserne der er bag dem når de kommer i civil. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Politiet behøver ikke engang en hurtig bil, de kan jo fint nøjes med at filme de bilister der køre som en spade og så konfrontere dem om hændelsen på et senere tidspunkt.  Jeg er medlem af en fb gruppe https://www.facebook.com/groups/4194567780569046 med over 50.000 medlemmer - kors de trafikforseelser der bliver lagt op.   
Annonce
210/240 Hk er vel godt nok til at følge med størstedelen af den danske vognpark.

Det er meget sammenligneligt med effekten i patruljebilerne der bruges i dag. 
Politiet bruger mange forskellige biler, men de skal jo indeholde alt deres udstyr og det sætter givetvis nogle begrænsninger.

Min far havde en aflagt jakke fra en politimand der boede i vores opgang. Der ikke var nogle mærker på, men der var tydelige aftegninger af der hvor de havde siddet.
Når min far havde den jakke på, så kørte folk altid pænt omkring ham    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis