Hætte til radiatorventil

Vi har lige fået varmepumpe og da den kører med lav fremløbstemperatur, så er der flere at vores radiatorer, som bare skal stå helt åbne.
Termostaterne sidder nogen steder så de rager ud og fylder.
Jeg tænkte så bare om man kan fjerne termostathovedet helt og sætte en hætte på?
Jeg kan bare ikke finde en pæn hætte - er der nogen der kender et sted hvor man kan få dem?

/Stub
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes hætter, som bruges ved installation af anlægget. De er ikke særlig kønne. Du kan bare beholde termostaten og skrue op højeste indstilling.

fase
Jeg ikke helt med, mener du bare sådan en plast dims over ventilen ?

Som den her røde eller...
Men dem du vil gi 105 kr for rager de ik lige så langt ud som termostaten?  I øvrigt så skal der ikke være lukket ved udluftning

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Jo - de rager lige så langt ud. Så hvis nogen kan finde en der er mindre så vil jeg være glad :)
Hvorfor skal jeg ikke lukke ved udluftning?

/Stub
Stub skrev den 16-02-2022 13:16:14

Jo - de rager lige så langt ud. Så hvis nogen kan finde en der er mindre så vil jeg være glad :)
Hvorfor skal jeg ikke lukke ved udluftning?

Hvis man googler om man skal slukke for radiatorerne eller ej ved udluftning kommer der forskellige svar alt efter hvordan radiatorerne er placeret mv.

https://www.bolius.dk/skal-du-skrue-ned-for-varmen-paa-radiatoren-naar-du-lufter-ud-38305

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/skal-man-skrue-ned-radiatoren-nar-man-lufter-ud

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Undskyld jeg troede du mente udluftning at radiatoren. det andet har eg ingen mening om.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@kovas Hehe - ja, der er mange former for udluftning.
Jeg skifter så pakdåsen og ny reguleringshåndtag de steder hvor der sidder de gamle store termostater.
Jeg har ikke fået noget bedre bud end den ovenfor.

/Stub
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis