Ekstra Højtalere til B@O radio.

Hej,

Skulle der være nogen som ved (eller har erfaring med) om der findes en "pirat" metode hvorved man kan tilkoble ekstra højtalere til et B&O radio anlæg.

Problemet ligger i, så vidt jeg forstår det, at forstærkerne i B&O's anlæg er bygget ind i højtalerne. Dette betyder stort set at man hænger på at købe B&O højtalere hvis man ønsker at sætte en en ekstra højtaler op i f.eks. et køkken eller lignende og ikke kan bruge en lidt mere "økonomisk løsning" :roll: . Men måske er der nogen som har en ide/forslag/erfaring? biggrin :?:

Hilsen

Erik M.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

B&O laver en forstærker, som hedder ML/MCL converter til 3.395,-.

Det er faktisk en rigtig god forstærker, som ikke kræver meget plads. Den lyder mindst lige så godt, som en alm. forstærker i samme prisklasse. Den fåes med og uden IR-øje, så man kan styre lyden i andre rum. F.eks. kan man tilslutte 2 alm. højtalere i soveværelset til et anlæg i stuen. Fra soveværelset kan man så styre lydkilden i stuen. Bestemt pengene værd.

Mvh ThomasB
Der findes andre end B&O, der laver aktive højttalere - min bror har nogle fra JBL (godt nok med subwoofer, så det er måske ikke optimalt til køkkenet smile ). Jeg ved heller ikke, om B&O har gjort et eller andet, så det kun er deres egne, der passer.

Hvis det skal være rigtig billigt kan du jo eksperimentere med pc-højttalere eller lignende, de er altid aktive biggrin biggrin

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej der.
Det er rigtigt at forstærkeren sidder i højtaleren. Hvad der også er rigtigt er at forstærkere til aktive højtalere kan købes løst og, i bedste-gør- det-selv stil bygges ind i enhver højtaler.
Du får klart mest for pengene ved at bygge selv, så slipper du for at betale for at der står B&W på dem, eller hvad de finder på

Jeg har selv bygget flere højtalere (aktive og passive) og det kan varmt anbefales biggrin prøv www.danskaudioteknik.dk de har en grim hjemmeside men er (i mine øjne) de bedste på området ! du skal kigge under højtalere og der finder du en vejledning til hvordan du kan gøre ("multi aktiv") Du kan altid ringe til dem (det har jeg måtte gøre flere gange :oops: )

God fornøjelse :wink:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis