Støbe bruseniche med Unidrain - 2 spørgsmål

Hej LDS

Jeg støber i morgen mit badeværelse (dag 1), hvor jeg efterlader en udsparing til brusenichen og dermed det kommende Unidrain. Jeg støber med 0/8 støbemix, retter så fint af som muligt, og så kommer der nok 5mm flydespartel oven på om en række uger, når betonen er hærdet.

Tanken er så at støbe brusenichen på torsdag dvs. dag 2. Og så rejser der sig 2 spørgsmål:

1/ Kan jeg støbe hele brusenichen som slidlag dvs. sand og cement, eller er det for svagt?

2/ Jeg kantisolerer ikke inde i brusenichen, men samtidig vil jeg heller ikke støbe betonen fast med væggene. Kan jeg fint bruge en strimmel murpap blot til lige at adskille de to dele - men samtidig ikke have for stort mellemrum, så vådrumssikringen vanskeliggøres?

Vedrørende punkt 1, så kan jeg jo også lave de første 4-6 cm i 0/8 støbemix, og så hælde en sidste blanding på toppen som er sand og cement, hvorefter jeg laver faldet. Det kan vel i princippet godt lade sig gøre.

Mvh. Emil
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver mest præcis hvis du følger vejledning på unidrain. Har vises at denne skal fastgøres på væggen med vedlagte bøjler, ( over renden ) der skal være en ret præcis afstand fra væg for at det kan passe med at fliser netop kommer ned imod kanten, så der er lige bred kant ved væg og ud imod rummet. 
Slidlags beton er stærkere end det der anvendes til terræn dæk. Hvis det er underlag for fliser så kan du lige så godt bruge støbemiks helt op. Når du pudser det efter ud støbning så bliver overfladen ganske fin til membranen. 
Det eneste der kan siges om slidlag er at det er nemmere at lave det godt med korrekt fald o.s.v. når det støbes ad 2 omgange. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Tak for svar. Jeg har set Unidrainvejledningen i omegnen af 75 gange. 😊 Så den agter jeg at følge.

Den siger dog ikke noget om, hvor vidt man undgår at støbe brusenichen (altså de ca 80x90 cm i mit tilfælde plus lidt overmål) sammen med væggene. Dvs den væg Unidrain ikke sidder på (sidevæggen). Men tænker som sagt at lægge en strimmel murpap på vægsiden. Så er det ikke støbt sammen, men samtidig er det heller ikke et lige så stort mellemrum, som var det kantisolerings-flamingo. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også