Kan man trække (fiber) internet i i gamle antennestik?

Hej alle
Vi har lige fået fiber i huset, og vil derfor høre om det er muligt (let eller besværligt), at trække internetkabler rundt hvor der lige nu er antennestik? De sidder på de fleste af vores værelser på 1. sal og vores fiber er placeret i stueetagen.
Skriv endelig hvis der er noget information, som mangler for at kunne afklare om det kan lade sig gøre.

Mvh.
Lucas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke kører fiber på antenne stikket som formentlig er COAX baseret. Men hvis de coax stik er forbundet til hinanden kan du måske "fodre" dem via noget udstyr (konvertere) fra fiber til Coax. Prøv at tage en snak med Yousee/stofa eller i et andet forum som dettte avforums.com

Som jeg forstår spørgsmålet, går det på, om der kan trækkes et netværkskabel i samme rør som antennekablet. Det kan blive svært at få plads til begge kabler i samme rør. prøv med et stykke netværkskabel om der er plads. Der kan være brugt forskellig slags rør med forskellig indvendig diameter.

fase
Tak for svar. Jeg tænkte nemlig også om at kunne bruge dem til at føre internet kablet let, hvis de er monteret i et rør eller skinde. 
S. Fabrin skrev den 15-02-2022 13:50:31

Som jeg forstår spørgsmålet, går det på, om der kan trækkes et netværkskabel i samme rør som antennekablet. Det kan blive svært at få plads til begge kabler i samme rør. prøv med et stykke netværkskabel om der er plads. Der kan være brugt forskellig slags rør med forskellig indvendig diameter.

Ja præcis. Jeg har dog ikke brug for antenne kablet mere, så det kan måske fjernes og erstattes af internet kablet? 

Hvis du ikke skal bruge antennekablet, kan du bruge det til at trække netkablet i med. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis