Kød modnet i kølehus

Jeg slagter lidt til eget forbrug. Har bygget et kølehus, hvor jeg kan holde en konstant temperatur.
Jeg modner en kalv i mindst 3 uger i kølehuset. MEN der kommer en del mug på overfladen. Skal der være det, eller gør jeg noget forkert??
Er der en slagter til stede ???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker det er relevant at vide ved hvilken temp. og luftfugtighed du modner?

Nej, jeg er ikke slagter.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John. Temperaturen er ca 3,5-4 grader. Luftfugtigheden  kender jeg ikke. Men køleren "afrimer" flere gange i døgnet, og der opsamler jeg vandet i en spand , der tømmes.
Jeg skærer selvfølgelig alle overflader af, og kødet er super lækkert. Ville bare gerne undgå mugdannelsen. 
Det er ekstremt vigtigt, at temperaturen er både lav og konstant når man krogmodner kød. Bliver kødet for koldt, stopper modningsprocessen og bliver det for varmt, kan modningen ske for hurtigt og det kan resultere i klistret kød og en uønsket bakterievækst herunder mugdannelse. 

Jeg er heller ikke slagter, men ovenstående er et sammentræk af hvad jeg har fået at vide af folk der selv modner kød. Noget kunne tyde på at luftfugtigheden er for høj.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tag en spand vand og hæld en liter eddike i og tør af så er alt det væk Det er noget de r opstår når kødet modnes
Det har ingen betydning for kødet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis