Fra lampeudtag til konstantstrøm

Hej eksperter,
Jeg står i en situation hvor vi har installeret philips hue i vores soveværelse, hvor der tidligere var lampe.
Nu vil jeg så gerne have en stikkontakt der hvor afbryderen var samt give konstant strøm videre til lampen.

Orange og brun går fra afbryder til M1 i lampeudtaget og de blå i lampeudtaget sidder i N. 

Kan det lade sig give i mit setup?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den brune i afbryderen er fasen og den orange er tændledning og sad sikkert i M1. Nu sidder den orange sammen med brun. Hvis den orange havde været blå, kunne den, ved at montere den i nulklemmen, have været brugt som nul i stikkontakten. Nullen skal være blå, så skift den orange ud med en blå.
Din Philips Hue forbinder du til L/M2 og nul, så er der konstant spænding på lampen.

fase
Jeg kan se inde i bunden af afbryder dåse, at der går et par ledninger ud på den anden side af væggen. Er der her en stikkontakt kan du trække en blå fra Nulklemme der. Så skal den orange have en samlemuffe på  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for hurtige svar!

Jeg vil gå i krig i morgen med jeres løsningsforslag.

Det er godt spottet. Der er stikkontakter på den anden side af væggen. Godt nok nede ved gulvet men kan nok prøve at gå skubbet en blå ledning op igennem røret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis