Hej
Jeg er ny i dette forum. Jeg har for et par måneder siden overtaget et hus fra ´73. Det er ikke på nogen måde renoveret, så der er nok at gå i gang med.
Derfor tænkte jeg også, at jeg lige så godt kan få oprettet en bruger herinde, for der kommer sikkert mange spørgsmål den kommende tid
Men det første jeg bøvler med:
Jeg har fjernvarme i huset og deraf ældre radiatorer rundt omkring i hytten. Der har jeg et par radiatorventiler i huset som hænger. Jeg har haft termostaten pillet af et par steder (Ældre Danfoss modeller der sidder med en form for spændebånd) og har der motioneret pakdåsen.
Det går kun nogle uger, så hænger den igen. Jeg husker det fra min første lejlighed fra år tilbage at det var et problem jeg kunne blive ved med at døje med. Det blev ALDRIG godt og derfor vil jeg nu prøve at gøre noget ved det fra starten.
Er det her man går ind og skifter pakdåsen i ventilen så det hele bliver gangbar (og forhåbentlig forbliver det i et stykke tid) eller har pakdåsen ikke noget at gøre med om setuppet virker eller ej?
Eller skal der helt nye ventiler på? (det vil jeg ivrigt gerne på sigt, da jeg ønsker at kunne forhåndregulere gennemstrømningen, men så skal der 11 nye ventiler, termostater og vvs arbejdstimer ind over også)
Jeg håber i kan hjælpe denne helt-nye-husejer-som-på-ingen-måde-er-handymand-endnu :)