Fuge mellem gulv og væg i bruseniche?

Jeg er ved at renovere et badeværelse og vil gerne bevare klinkerne på gulvet men fuldspartle på de eksisterende fliser på væggene (der er vådrumssikret) - MEN jeg er i tvivl OM der skal være en elastisk fuge mellem gulv og væg, som der er i dag?

- Og hvordan sådan laves bedst muligt, hvis den skal være der?

På forhånd tak for input.

/Thomas

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fugen skal være der. Der findes forskellige produkter, som kan hjælpe med at lave en perfekt fuge:

[Link 1] [Link 2] [Link 3] [Link 4]

Jeg vil desuden anbefale dig at have acetone og en klud ved hånden, da acetone er det bedste til at fjerne uhærdet silikone med, og du kan næppe undgå at få en smule tværet ud ved siden af den egentlige fuge.

Hellere leje end at bo på gaden.
Perfekt - jeg er ikke så meget i tvivl om, hvordan jeg laver selve fugen. Men mere Hvordan jeg får plads til den? Altså jeg tænker om jeg skal undgå at trække spartelmassen helt ned til gulvet?

Thomas
Du kan fjerne den eksisterende gummifuge, og lægge en murersnor eller hvad du har ind i stedet for. Så kan du spartle ned mod snoren, og trække den ud, når du er færdig. Nederste kant vil nok flosse en smule, men det skulle være til at have med at gøre.

Andre har måske et bedre tip! :-)

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også