LED spots samlingssted

Hej,
jeg har for et par uger siden købt nogle Smart recessed LED spotlights i LIDL:
https://www.lidl.de/p/livarno-home-einbauspots-zigbee-smart-home-3er-set-mit-lichtfarbensteuerung-2-fach-sort/p100337465?utm_source=leadalliance&utm_medium=affiliate&mktc=affiliate&sid_lea=202202141313072206010833X111051C1034900276T&utm_campaign=v&utm_content=111051
hvor jeg ikke lige var opmærksom på at de ikke kunne serieforbindes.
Må man samle flere ledninger fra et samlingspunkt og føre dem ud til hver spot.
Og er der et max antal.

Tillægsspørgsmål, ud fra vedhæftede billede:
Skal der ikke stå på spotsene, hvis de IKKE må sættes direkte i isolering ?
Pt vil der være ca 10 cm fra Troldtekt loftet hvor spotsene skal montere i og op til dampspærre og isolering.
Men ud fra vedhæftede billede skal der være større afstand.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må gerne lave et samlingspunkt hvor du forbinder dine spot. - det kunne gøres i en dåse på loftet eller en pl-dåse monteret i loftet.

nu om dage skal et spot været mærket hvis det ikke må monteres direkte jo, men jeg synes godt nok ikke det ligner den må, grundet måden spottet er opbygget på. 

 

Når man ser specifikationer hvor dit link rammer købs stedet står at de kræver 17 cm indbygnings højde. Så det er nok det der er vist. 
Men ved LED kommer der meget lidt varme, og disse er kun på 5 W  så jeg ville ikke være bekymret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville bestemt heller ikke have bekymring for at der skulle blive for varmt, men personligt ville jeg heller ikke montere mod fabrikantens anvisninger

 

Tak for svarene.
Har droppet at bruge dem fra Lidl (kun taget LED pærene ud og brugt dem).
Selve spotsene er sendt i genbrug.
og brugt nogle spot der kan parallel (serieforbindes) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis