Kan man samle rør uden at svejse

Jeg håber I kan hjælpe 😊.. har lidt spørgsmål I nok ikke plejer at få..

Hvor stærke er gelænderfittings?.. 

jeg tænker selv at lave en børnecykeltrailer, men uden at skulle svejse.. det skulle være med aluminiumsrør.. jeg tænkte selv at bukke lidt større rør og bruge som fittings, men med lidt længere stykker, så jeg kunne sætte 2 bolte med møtrik i hver ende, men kan det gøres med fittings til gelænder, så er det jo nemmere 😉..

Traileren skal kunne bære minimum 45 (2 børn) kg og tåle de bump det giver at cykle..

Jeg tænker at bruge 20 mm firkantrør aluminium med 2 mm tykkelse til bundrammen.. 

Tror I det er muligt at gøre stabilt og holdbart?

og så har jeg desperat brug for at kunne samle 2 rør parallelt, men hvad hedder sådan en dims?.. (det er ikke nemt med alle ideerne i hovedet uden man ved hvad det man skal bruge hedder 🤪)..

Jeg prøver vedhæfte tegninger af hvad jeg mener..

Og hvis I tænker på hvorfor jeg ikke bare køber en, så er det fordi jeg har lange børn og de trailere de kan være i uden at få hold i nakken er for dyre og for få, så vil lave en der bedre opfylder mit behov ved transport af mine børn på cykel 🥰.

På forhånd tak for hjælpen.

Annette
Jeg håber I kan hjælpe 😊.. har lidt spørgsmål I... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Spam)
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
ThyraNielsen har du læst trådstarteren opgave. Jeg har ikke forstået dit indlæg. Selvfølgelig kan man vælge at svejse emner mindre end 2" Ø. Det kan give en lettere og mere elegant konstruktion.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis