Feedback på indbygningspot i køkken

Hej!

Jeg er ved at planlægge placering af spot i mit nye køkken. Jeg går med GU10 Phillips Hue indbygningsspots.

Jeg har lavet denne tegning, er der nogen der kan fortælle mig om det ser helt fjollet ud? Har prøvet at placere en passende mængde spots og lave en vis symmetri. Lidt tættere belyst over køkken, og med mere afstand i gang-areal. :-)

25 cm fra køkkenets væg.

De gule er spots, de røde er lampeudtag.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der komfur med undersug ? hvis der er emhætte så er den der over ikke nødvendig.
Der er 4 spot i det jeg kalder indgang, men hvad laver de 2 spot 25 cm fra væggen på den anden side af muren. Skulle de ikke længere fra.
Og det bliver ret mørk midt på gulvet. Jeg ville se bort fra linjer og lave det mere praktisk. Så 1 i gangen nederst og de 3 noget længere ind i køkken. På linje med lampested eller lidt længere ind.
Sådan ville jeg lave det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-02-2022 23:49:43

Er der komfur med undersug ? hvis der er emhætte så er den der over ikke nødvendig.
Der er 4 spot i det jeg kalder indgang, men hvad laver de 2 spot 25 cm fra væggen på den anden side af muren. Skulle de ikke længere fra.
Og det bliver ret mørk midt på gulvet. Jeg ville se bort fra linjer og lave det mere praktisk. Så 1 i gangen nederst og de 3 noget længere ind i køkken. På linje med lampested eller lidt længere ind.
Sådan ville jeg lave det.

 Tak for dit indlæg. :)

Det er komfur med undersug, derfor spot over denne.

De 2 spot 25 fra væg er bag nogle barstole ved køkken. For at lave samme afstand til væg som de resterende over køkken + undgå at de lyser lige i hovedet, når man sidder på bsrstolene. Så hellere at de lyser væggen op bag.

Jeg kan godt følge dig at der måske bliver mørkt i midten. Afhængig af hvilke lamper der sættes op i udtag. Har bare lavet linien sådan at den flugter hele vejen fra køkken og ned af gangen, som forsætter et godt stykke længere end tegningen.

Linjer eller lys i køkken ? Det er så det der skal vælges imellem eller en lille række mere i køkken. 
De 2 spot der lyser i nakken på dem som sidder på stole ses ikke som symetriske med de andre når det er en anden væg. Er det vipbare spot så kan de til nød lyse på et par skillerier. Men det kræver jo så et par lamper hængt op over bordet til lys der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 14-02-2022 00:04:17

Linjer eller lys i køkken ? Det er så det der skal vælges imellem eller en lille række mere i køkken. 
De 2 spot der lyser i nakken på dem som sidder på stole ses ikke som symetriske med de andre når det er en anden væg. Er det vipbare spot så kan de til nød lyse på et par skillerier. Men det kræver jo så et par lamper hængt op over bordet til lys der. 

 

Jeg prøver at gentænke det... Der er som sagt ingen emhætte eller ovenskabe. Ville du placere spots 25 cm fra væg eller 45 cm fra væg? Over køkken-elementerne. Bemærk at der også er vinduer. Vil 25 cm vinduer ikke give genskind? Men 45 cm fra væg giver måske skygger fra ens hoved?
Er det mere den her lysmængde man skal gå efter? 45 cm fra væg ved køkken. Og så et gitter på 70x90cm afstand i køkkenets arbejdsområde.
Jeg tror de 45 cm fra væg godt kn give skygge fra ens hoved når man læner sig lidt frem. . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis